Blog geschreven op 12/08/2013!!!!

 Luie sigaretten

 

Wanneer je een MS-patient zou vragen wat hem of haar het meest stoort aan z’n vreselijke ziekte, is de kans zeer groot dat je ‘vermoeidheid’ als antwoord krijgt. Ik word zo ook regelmatig moe wakker. Maar vaak ben ik gewoon lui…


Zo word ik ook nog jaarlijks aan m’n luiheid herinnerd wanneer ik duizenden wandelaars zie voorbijlopen die deelnemen aan de Dodentocht in Bornem. Tijdens dit evenement is het de bedoeling om te voet 100km af te leggen. De deelnemers hebben hier maximum 24 uur de tijd voor. Je zou je kunnen afvragen waarom ze in deze moderne tijden geen gemotoriseerd voertuig gebruiken, maar ieder z’n ding hé! Ik oordeel of veroordeel liever niet…

Dit weekend was het weer zover en de gedachte aan mijn intentie om ooit mee te doen, deed me opnieuw lachen. Bovendien weet ik nog perfect hoe ik ongeveer 15 jaar geleden opstond en tegen enkele mensen zei dat ik die dag zou meedoen aan de Dodentocht. Maar eerst moest ik naar het centrum van Bornem gaan en me daar inschrijven. Omdat ik toen op anderhalve kilometer van de inschrijvingsplaats woonde en wist dat alle omliggende straten herleid werden tot wandelpaden waar geen auto’s mogen komen, besloot ik om niet te gaan. De deelname aan de lange tocht zou immers meer dan 100km zijn als je de afstand meerekent van m’n huis naar de….en terug.. Ik word er moe van als ik eraan denk!

Op 23/08/2003 (een dag die ik trouwens nooit zal vergeten) gebeurde er weer zoiets. Het gaat dan wel over een gebeurtenis die véél belangrijker is. Die avond merk ik dat ik geen sigaretten meer heb. Omdat ik geen zin heb om naar een nachtwinkel te rijden waar de kankerstokjes worden verkocht, beslis ik te stoppen met roken. Gemakzucht kan dus gezond zijn…

Moraal van het verhaal: luiheid is goed! Ik promoot het zelfs, maar dan wel vanuit m’n zetel of bed. Zei ik trouwens al dat ik ook daar het liefst onderaan lig? En u?

 

Adil Fraihi

614982_4130701984450_1525065206_o

