Hoewel het wel vaker wordt gezegd en beweerd, heb ik het onlangs echt mogen meemaken, lezen en zelfs horen: de gemiddelde Vlaming is bekrompen! Ik voel me zelfs ‘moreel verplicht’ om er iets over te zeggen en dat zal ik dan ook doen.

 

 

M’n laatste column, blog, verhaaltje (noem het wat je wil) zorgde immers voor een kleine aardbeving bij enkele (achterlijke) lotgenoten. Op een besloten forum op facebook gingen ze hard tekeer omdat ik durf te beweren om te gaan met pijn door te denken aan seks. Oh ja, het gaat om neuropathische pijnen ten gevolge van MS!!!!! Toch vonden beheerders van het forum (rond MS) dat het ongepast was…

 

 

Waarschijnlijk konden ze er niet mee lachen dat een Marokkaantje met MS over een strak kontje of vagina schreef. In hun bekrompen en zielig denkwereldje hoort zo iemand immers enkel over hoofddoeken, islam en allochtonen te schrijven. Zonder enige fatsoenlijke uitleg werd mijn blog dan ook verwijderd, gebannen en gewist. Als wederdienst deed ik hetzelfde met één van de beheerders van betrokken MS-forum…

 

 

Aangezien ik best wel tegendraads ben, ga ik nu nog iets meer schrijven over seks en m’n zoektocht om hartstochtelijk te kunnen en mogen vrijen met iemand die een Hollands accentje heeft, maar in Vlaanderen woont. Ik ga er niet bijzeggen dat ze graag met apparaatjes speelt van miniatuur-helikoptertjes simpelweg omdat die trillen…

 

 

Ik trilde trouwens ook niet op m’n benen toen ik vandaag te weten kwam wat de Vlaamse MS-Liga wil doen. Integendeel, ik zuchtte, schudde met m’n hoofd en riep: ‘toch niet wéér hé?’. Toen een vriend van me de Mont Ventoux opreed als MS-patient en dit uitvoerig werd besproken en bekendgemaakt, kon ik dat enkel toejuichen. Het was immers een prachtige prestatie.

 

 

De MS-Liga toont echter dat ze absoluut niet weten wat origineel is want nu willen ze het opnieuw doen en (let op m’n woorden) ze gaan er een ganse campagne en dus ook veel geld aan besteden. Waarschijnlijk hebben ze nog steeds niet door dat de meeste MS-patienten zo’n berg NIET kunnen beklimmen. Zucht dus…

 

 

 

Adil Fraihi

 

Projectleider MS-Corps vzw

