Een bezoekje aan de tandarts was weer lang geleden. Nee, het was geen gemakzucht of slordigheid dat me ervan weerhield, maar het feit dat ik best wel een mooi gebit heb dat ik zowieso goed onderhoud, poets en flos. Bovendien spoel ik mijn mond regelmatig met een    middeltje dat zalig ruikt en smaakt. Ik vind dat nu eenmaal belangrijk…

 

 

Nadat ik in het kleine wachtkamertje wat door een vrouwenmagazine blader omdat ik weer veel te vroeg ben voor een afspraak, word ik binnengeroepen door een mooie dame. Het is eigenlijk een aantrekkelijke, jonge vrouw van ongeveer 25 jaar. Ze is blond, knippert met haar blauwe ogen en stelt zich voor als tijdelijke vervangster van de tandarts. Hij zou namelijk op vakantie zijn. ‘Naar Madagascar!’, zegt ze met een haast zwoele stem en lacht dan zodat ik haar stralende, witte tanden zie…

 

 

Wanneer ik plaatsneem in een grijze ligstoel, schijnt ze ineens met een fel licht in mijn gezicht, waardoor ik m’n ogen wat sluit en open dan bijna instinctief m’n mond. Op het moment dat ik dat doe, wil ik ‘Aaaaaa’ zeggen, maar bedenk net op tijd dat ik nu bij een ander soort arts zit. Ja, als MS-patient kom ik nu eenmaal vaak in contact met dokters en ze willen allemaal naar m’n keel kijken. Mijn reactie is dus eerder logisch en niet ziekelijk dwangmatig of zo…

 

 

Ik voel hoe ze m’n tanden inspecteert met een metalen stokje. ‘Mmmmm’, kreunt ze dan alsof ik net voor een enorm orgasme zorgde dat weliswaar maar kort duurde. ‘Je hebt een gaaf gebit, mooi verzorgd. Het is trouwens prettig om dat nog eens te zien, na de rottende abcessen die ik vandaag al zag!’. Om haar woorden wat kracht bij te zetten, trekt ze vervolgens een lang gezicht alsof ze alles weer voor zich ziet en…euhm…ruikt…

 

 

Omdat ik dan waarschijnlijk veel te lang staar naar haar mooie benen onder het korte, zwarte rokje en dan ook even roerloos kijk in haar diepe decolleté, schraapt ze even haar keel en kucht alsof ze lichtjes verkouden is: ‘Blijf toch maar af van zoetigheden’, lacht ze. ‘Ze zijn slecht voor je tanden’. Ik weet meteen dat ik haar in geen geval mag zoenen…

 

 

Adil Fraihi

