Tags

Ik heb gisterenavond omstreeks 23u30, de politie moeten bellen. De buren waren het immers weer aan het uithangen met geroep, geschreeuw, het verschuiven van meubels en irriterend gezang van het buurmeisje. Ook de buurjongen blijft niet stil want ik hoor hem af en toe eens brullen. Echt grommen als een wilde beer die z’n prooi wil aanvallen. Ik denk en vrees dat het te maken heeft met een combinatie van overmatig drankmisbruik en z’n mentale achterstand dat hem belet te werken…

Omdat ik de nacht voordien al geen oog heb kunnen dichtdoen, bel ik dus de politie. Oh ja, de reden waarom ik vorige nacht niet heb kunnen slapen is trouwens dezelfde als nu: de buren waren om 02u15 nog aan het schilderen!!!!!! Ik verwittig dus de ORDEdiensten die ervoor zouden moeten zorgen dat dit niet mogelijk zou kunnen zijn of het op z’n minst toch zouden moeten sanctioneren. Maar ik leer echter dat ik wéér ongelijk heb want ik mocht alleen gaan slapen wanneer de luidruchtige buren besloten dat dit mocht! Dus NIET wanneer ik zelf onder de lakens wil kruipen, moe ben en een lichaam met een kloteziekte (MS) heb dat SCHREEUWT om rust. M’n vrije wil hangt dus vast aan dat van een bende randdebielen dat op een zondagnacht beslist te schilderen. Ik ben het meer dan beu…

Groot is mijn verbazing dan ook dat één van de politieagenten – ze komen altijd per twee – komt zeggen dat ‘ze’ gisteren de buurjongen hebben moeten tegenhouden omdat die op m’n gezicht wou slaan. Ik, een kreupele jongen, zou dus zonder hun tussenkomst ineen worden getimmerd! Ze hebben me dus eigenlijk gered!!!! Volg nu mee want nu wordt het hééééél vreemd. Verontrustend bizar eigenlijk…

Wanneer diezelfde agent, die dus weet waartoe de buurjongen in staat is, bij de buren aanbelt rond middernacht, staat mijn voordeur open zodat ik alles kan horen wat ze zeggen. En nu komt het…….de agent die dus wéét waartoe de buren in staat zijn…..zegt dan tegen het buurmeisje……dat lachend zegt dat ze aan het ‘afronden’ zijn met de verbouwingswerken (om MIDDERNACHT!!!!)… wel, die agent zegt dus heel beleefd en rustig dat ze stiller moeten zijn. ‘Hou rekening met de buur’, hoor ik hem zeggen…

Iedereen zal begrijpen dat ik dan steiger en begin te roepen tegen de politiemensen: is dit een tussenkomst? Is dit het afdwingen van respect bij mensen die totaal RESPECTLOOS zijn en geweld niet uit de weg gaan?? Moet je als ORDEhandhaver zo praten en doen tegen mensen die zelfs niet begrijpen dat ze iets fout doen? Hun houding maakt me kwaad, verontrust me dan om tenslotte weer enorm boos te worden. En u?

 

Adil Fraihi

 

614982_4130701984450_1525065206_o

 

 

 

