Tags

Tot gisteren keek ik ook naar het Europees Kampioenschap in Frankrijk, maar de Rode Duivels hebben alles weer verpest…

Belgen hebben geen hart, zeg ik je! Het is geen racistische opmerking, maar eerder een vaststelling van een feit met ontegensprekelijk hard bewijs. Hoe zou je anders kunnen verklaren dat ze de Zweedse voetbalploeg uit het EK in Frankrijk zetten? Een ploeg met zowel vrouwelijke als mannelijke supporters die me doen kwijlen en waardoor m’n onderbroekje begint te knellen en soms zelfs knallen? Hebben ze echt geen respect meer?

Slechts één enkel doelpunt was er nodig om de enige reden te vernietigen die me naar het stomme spel deed kijken. Nu is alles kapot door die ene goal van een getatoeëerde – zeg maar vogelverschrikkende en overdreven beschilderde – wildeman die waarschijnlijk enkel te bezoeken zou geweest zijn in de gevangenis van Lantin indien z’n ouders niet hadden besloten hem in te schrijven in een lokale sportvereniging. Brutaal en onbeschoft stak hij na het doelpunt dan nog z’n armen de hoogte in. Ja, debielen juichten hem zelfs toe, reden al toeterend door de straten en wapperden met vlaggen om hun blijdschap te laten zien…

Zien ze dan zoveel liever kale, Engelse hooligans in plaats van langharige, Zweedse blondines? Is het misschien een volkje dat een voorkeur heeft voor vette bierbuiken en niet zozeer voor strakke kontjes of Scandinavische, afgetrainde buiksperen? Ik snap het echt niet hoor! Iemand mag het me uiteggen want ik wil het echt weten hoewel ik er bijna zeker van ben dat er GEEN verklaring is…

Maar ik overdrijf zoals altijd eigenlijk want…euhm…ik heb gisteren zelfs niet naar de stomme voetbal gekeken! En weet je waarom? Wel, jullie geloven het wellicht niet, maar ik zat bij een mooi, blond en extreem aantrekkelijk meisje. Nee, geen Zweedse maar een Italiaanse. M’n aardrijkskunde is niet zo goed, maar is dat niet min of meer hetzelfde? Viva Italia dus!! En u?

 

italia

 

Adil Fraihi

 

614982_4130701984450_1525065206_o

 

 

 

