Tags

Het lijkt veel te vroeg wanneer ik hoor hoe iemand me probeert te bereiken op m’n nieuwe smartphone. Het is een modern apparaatje dat ik heel lang uit m’n saaie leven heb proberen bannen maar dat ik uiteindelijk toch heb moeten kopen, enkel en alleen omdat m’n vorige telefoon kapot was…

Ik lig dus nog onder m’n lakens wanneer ik opneem nadat ik veel te lang moest zoeken naar het ding dat ik wel hoorde maar heel lang onvindbaar was. Voor ik nog maar kan zien wie het is, druk ik op het icoontje dat een oude, groene telefoon moet voorstellen en mompel ik: ‘Hallo, met Adil, de jongen die gewoon nooit wakker wil worden.’. Hoewel het woorden zijn die ik in een niet zo ver verleden nog echt meende, weet ik nu dat het niet meer is dan een manier om aan te tonen dat ik eigenlijk nog best wat verder wil slapen. Ik overdrijf wel vaker om te laten zien en horen dat ik iets niet leuk of tof vind…

‘Je bent te mooi om nu al te sterven.’, hoor ik m’n vriendin aan de andere kant zeggen. Niet alleen grinnikt ze daarbij, maar tovert ze meteen een grote glimlach op m’n gezicht die me onmiddellijk wakker maakt. Het vermoeden en besef dat een aantrekkelijk meisje me mooi vindt, zorgt voor aangename tintelingen over m’n hele lijf die me dwingen op te staan. Blij groet ik deze ochtend dan ook tot ik denk over wat ik straks moet doen…

De laatste tijd ben ik immers weer teveel bezig met mijn eigen lichaam, de home- en crosstrainer, evenwichtsoefeningen en kleine gewichtjes. Trouw ga ik dan ook twee keer per week naar een jonge kinesiste die er wel lief en leuk uitziet maar me diep vanbinnen – daar ben ik toch van overtuigd – echt haat. Meer nog, ik ben er zeker van dat ze heel het weekend aan me denkt en hoe ze me de volgende dagen kan doen afzien en lijden. Maar gelukkig hoeft niemand dit te geloven want ze is echt super! En u?

 

 

Adil Fraihi

 

cropped-back-in-black.jpg

