Tags

,

Het is al een tijdje geleden dat ik nog eens een mooi verhaaltje of rare gedachte op m’n blog heb gezet. Dat heeft natuurlijk veel te maken met het organiseren van de derde modeshow van MS-Corps in danstempel Carré in Willebroek. Het evenement mag trouwens best weer een succes genoemd worden en dat zeg ik niet gewoon omdat ik de oprichter en voorzitter ben van MS-Corps. Nee, ik mag het zeggen omdat het zo is…

Omdat teveel mensen me vragen waarom ik me zo lang inzet om zoiets op poten te zetten, wil ik voor eens en altijd, zwart op wit, m’n beweegredenen uitleggen en dan wil ik er echt niets meer over kwijt. Ik beloof het zo makkelijk mogelijk toe te lichten. Dat probeer ik dan toch, want het heeft alles te maken met filosofische antropologie en zoiets klinkt op z’n minst al ingewikkeld. Mijn persoonlijke interpretatie, gekoppeld aan de reden van zo’n modeshow, is nochtans heel simpel…

Niet iedereen ziet me graag en dat besef ik maar al te goed. Toch denk ik dat alle ‘lovers and haters’ die het (on)geluk hebben me te kennen, op de hoogte zijn van het centrum, de kern, de as en wortels van al mijn gedachten en levensfilosofie. Dat is natuurlijk seks…

Overal krijg ik te horen dat mensen eigenlijk gewoon dieren zijn. Ik moet zelfs eerlijk bekennen dat ik dat aanvankelijk niet alleen geloofde maar het bovendien nog klopt ook. Mensen willen immers in eerste instantie, net zoals dieren, eten, drinken en zich voortplanten. Seks dus. Onthou die stelling goed, want nu komt het…

Tijdens m’n (veel te korte) studies, leer ik iets over een Latijnse schrijver/filosoof die beweerde dat mensen toch anders zijn dan dieren en dat zou dan te maken hebben met ‘de rede’. Achteraf leer ik trouwens dat enkele Griekse filosofen het hier al over hadden. Bovendien zal het veel later ook door ‘moderne filosofen’, zoals mijn persoonlijke favoriet Immanuel Kant, besproken en beschreven worden. Dus aan de ene kant zijn mensen dieren, maar aan de andere kant is er een rede die mij, Adil, ertoe aanzet iets goed te willen doen…

Ik geef toe dat het een gedachte is die me lang bezighoudt en me zelfs dikwijls slapeloze nachten bezorgt tot ik denk dat ik uiteindelijk weet waarom ik zo’n modeshow organiseer. Meer nog, ik probeer de twee stellingen te boetseren en kneden tot één enkel geheel en ik denk dat ik daarin geslaagd ben: zo’n evenement op touw zetten is immers ‘bijna’ (m’n vriendin leest mee hé!) zo goed als seks! Ik ben simpel en gek, maar ik ben er weer!!! En u?

 

Adil Fraihi

614982_4130701984450_1525065206_o

 

