Omdat routine dodelijk is, besluit ik m’n opname in het nationaal MS-centrum in Melsbroek deze keer iets anders aan te pakken en dan heb ik het over het dagboek dat ik bij zo’n ziekenhuisverblijf hou en soms zelfs (gedeeltelijk) op m’n blog zet. Hoewel ik ontzettend graag en veel schrijf, is het de bedoeling om deze keer geschreven stukken af te wisselen met beeldmateriaal dat ik zal proberen op te nemen met mijn kleine/goedkope camcorder. Je kan het best vergelijken met de korte filmpjes die ik maakte toen ik de – ondertussen befaamde én beruchte – video-blogs maakte voor de MS-Liga…

Het klinkt vies maar ik ga dus voortaan geregeld vloggen (Video-bLOG)! Meer nog, ik zie ernaar uit te werken met filmpjes als ik echt geen zin heb een geschreven tekst op m’n blog te zetten of wanneer ik simpelweg geen inspiratie zou hebben om iets op papier te zetten of zo. De fameuze ‘writers block’ ken ik niet, maar je weet nooit of dit daar ineens opduikt…

Niet alleen ben ik er dus van overtuigd dat het een heel pak beter gaat met mijn spraakstoornissen, maar denk ik dat ik me best ga amuseren met het prutsen, zoeken, knippen, plakken en volpraten van zo’n filmpje. Ik maak m’n opname in een revalidatiecentrum op die manier dus eigenlijk zelf boeiend! Is dat geen zin voor initiatief of krijg ik weer een ongelooflijke dikke nek? Mijn excuus: lachen met een harde, pijnlijke en ongetwijfeld confronterende hospitalisatie. Misschien nog beter: Multiple Sclerose met een vleugje humor en eventueel ook erotiek en zo…

Mijn opname is trouwens voorzien op 19/10/2015 en zal 4 weken duren. Zoals gewoonlijk ligt de nadruk op conditie, evenwicht, stappen,…. maar is er ook tijd om een MRI-scan te laten uitvoeren. Dat is immers al lang geleden in mijn geval. Ook zal mijn bloed, blaas, tanden en ogen natuurlijk weer worden gecontroleerd. Waar ik echter helemaal geen zin in heb, is die bizarre opsporingsmethode naar het ziekenhuisbacterie waarbij verpleegsters met een wattenstaafje op plaatsen komen waar de zon normaal gezien NOOIT schijnt. En u?

Adil Fraihi

TOSHIBA - WIN_20150326_200933

