Het is al een hele tijd geleden dat er nog eens politiemensen voor m’n deur stonden. Gisterenavond belde er echter iemand drie keer kort na elkaar. Wanneer ik de deur opendeed zag ik eerst een enorm sexy, blonde agente met diepe decolleté en dacht daarom dat ze een stripteaseuse was die zich van adres had vergist. Pas enkele seconden later zag ik haar collega die hun dienstwagen waarschijnlijk nog aan het parkeren was of zo…

Ze begroette me beleefd nadat ze verwonderd keek hoe ik veel te lang naar haar keek: ‘Goedendag, meneer. Is er iets?’. Ik zwaaide overdreven m’n hoofd heen en weer omdat ik te laat besefte dat ik op een heel ongepaste manier naar haar staarde en wou laten merken dat alles toch goed met me ging. Nog even dacht ik dat de twee ordehandhavers wel moesten denken dat ze te maken hadden met een perverseling. Wist ik veel dat ze net daarom naar me kwamen…

De jonge, mooi blondine stelt zich voor als de nieuwe wijkagente, een soort politieambtenaar waarmee ik beroepshalve helemaal geen of toch amper contact mee had toen ik nog werkte voor een dienst van Binnenlandse Zaken. Toch wou ik dan dat ik niet gepensioneerd was om medische redenen wanneer ik haar zag. Vrouwen in uniform hebben me immers altijd al iets gedaan en ik sprak ze in een mooi verleden – waarin dieren nog spraken en ikzelf een geüniformeerde adonis was – zo goed als dagelijks. Maar tijden veranderden en ik dus ook…

Er zou al meerdere keren een ‘streaker’ gesignaleerd zijn in de straat waarin ik (nog heel even) woon en waaruit ik binnenkort verhuis. De exhibitionist zou een oude grijsaard zijn en volgens enkele mensen zou hier iemand wonen die dezelfde kenmerken zou hebben. Ik dus, simpelweg omdat ik grijze haren heb en m’n kapsel al een hele tijd geleden besloot om te veranderen van kleur…

Maar de mannelijke collega van de knappe agente onderbrak haar meteen en zei dat ik er veel te jong uitzie. Niet alleen maakte hij me met z’n opmerking enorm blij maar werd ik ineens verliefd op hem en keek ik nog nauwelijks naar haar. Meer nog, ik wenste enkel hem nog een prettige dag toen ze weggingen. Haar bekeek ik zelfs niet meer! Ik ben dus echt kleingeestig of zo. Ooit was ik nochtans links, progressief en helemaal niet bekrompen. En u?

Adil Fraihi

TOSHIBA - WIN_20150326_200933

