Vandaag probeer ik iets uit dat me zou moeten helpen om beter te stappen. Het is een voetopheffer, een orthopedische prothese waardoor ik beter zou moeten stappen en minder struikelen. Deze kan in m’n schoen gedragen worden en onder m’n niet al te wijde broeken. Opvallen doet het dus niet, maar…

Ik weet eerlijk gezegd niet van welke voet ik het meeste last heb, waar ik het meest krachtverlies heb en of ik zo’n ding dan wel links of rechts moet dragen. De kinesiste geeft me een logische oplossing wanneer ik het wil proberen. Juist, ik zoek naar een antwoord door ze…euhm…aan beide kanten tegelijkertijd te dragen….

Op mijn vraag leg ik daarenboven een staptest af die beter is dan die ik bij het begin van de opname afnam. Ik ben echter zelf niet tevreden omdat ik vorig jaar veel beter was. Ik ga niet zeggen welke afstand ik heb afgelegd, maar ik kan zeggen dat het meer en verder MOET…

Misschien dat ik daarom alleen al veel gestapt heb, met en zonder de ergotherapeute die me gewoon haat. Zelf beweert ze dat ze dat helemaal niet doet, maar ik weet wel beter. M’n nieuwe kapsel vindt ze al helemaal niets! Toch doet ze me vaak lachen. En u?

Adil Fraihi

36241_1763083355464_1190501686_1998919_1799598_n

