Ik leerde haar kennen in de koningin der badsteden in 2007. We hadden een gesprek over ms naar aanleiding van het boek ‘Ongehoorzaam Lijf dat m’n zus toen geschreven had en uitgegeven werd door uitgeverij Van Halewijck. Onlangs vertelde ze me dat het minder goed met haar ging. Op mijn beurt vroeg ik haar dan weer iets te schrijven voor m’n blog want dat lucht op…

Morgen starten met Aubagio,dit nadat ik 2 jaar gestopt ben van 11 jaar interferon in te spuiten.

Waar begin ik aan?

Zal het helpen?

Zal ik mijn haar verliezen?

Ik ben al innerlijk en uiterlijk getekend door “het beest” die al 20 jaar mijn leven leidt.

Pijn , afschuwelijke zenuwpijn, onzekerheid : komt mijn linkervoet ooit terug wakker, en wanneer zal ik terug voelen,de warmte van mijn zoon zijn huid, verdorie,waarom, waarom met mij

Alhoewel zou ik mijn kind niet hebben had ik het strijden reeds opgegeven

Maar nu ben ik moe, moe van vechten, moe van vallen en opstaan, moe om alleen die levensweg door te spartelen

Geef me aub steun, want het is verdomd zwaar, zwaar alleen dag en nacht door te spartelen en nooit weten wat het morgen zal zijn….

Genezen, pfff, een utopie.

Aanvaarden? Hoe kan je nu zo’n ziekte aanvaarden,het domineert mijn leven,het bepaalt alles,ik ben maar een toeschouwer,een stem in een lichaam dat ik zelf niet in handen heb

Annemie

36241_1763083355464_1190501686_1998919_1799598_n

