Tags

Ik kocht een nieuwe (tweedehands) wagen met een bescheiden kleurtje, het is een grijze monovolume. Als je goed kijkt, zie je zelfs iets rood-bruin, maar dat kan er natuurlijk ook op wijzen dat ik eens langsmoet bij de car-wash. In ieder geval lijkt de auto helemaal niet op mijn vorige lichtblauwe, opvallende wagen. Het heeft geen zin aandacht te trekken met zoiets. Mijn leven en bestaan zijn immers meer waard dan dat, hoop en denk ik…

Wanneer ik me op een parkeerplaats zet aan de kant van de weg, zie ik haar in de achteruitkijkspiegel steeds dichterbijkomen. Ze heeft bruine haren die tot aan haar schouders komen en bij elke stap die ze zet heen en weer bewegen. Hoewel ze me nog niet ziet, lacht ze opgewekt en ziet het ernaar uit dat ze de hele boze wereld begroet met een glimlach. Net wanneer ze voorbij m’n auto flaneert, duw ik het portier open en roep haar naam…

Ze draait zich meteen om en dan zie ik ze weer: haar oogjes die onschuld en schoonheid verraden. Ik leerde haar blik en elegantie trouwens al kennen toen ik nog op een strenge, katholieke kleuterschool zat waar echte nonnen met sluiers en veel te lange, donkere jurken, de plak zwaaiden.  Nog steeds ben ik ervan overtuigd dat zij de mooiste was van de klas, de hele school, ons plattelandsdorpje en zelfs m’n ganse turbulente leven…

Als een ware gentleman, laat ik haar voor me gaan wanneer we het smalle voetpad op moeten om het cafeetje op te zoeken waar we samen iets gaan drinken. Het zou helemaal niet waar zijn te beweren dat ik slechts per ongeluk of onopzettelijk haar sierlijke lichaam en leuke kontje de hele tijd in het oog hield. Ik denk zelfs dat ze het doorhad want op een gegeven ogenblik draait ze zich bruusk om en begint ze te lachen. Ze lacht me niet uit, maar haar twinkelende oogjes berispen me op een grappige en aanstekelijke manier. Ik grijns immers verlegen terug…

Pas na een tijdje merk ik op dat ze één enkele kleur draagt, namelijk blauw. Het zijn weliswaar verschillende tinten, schakeringen én kledingstukken, maar toch valt het op. Het staat haar bovendien beeldig…

Ook wanneer we aan een tafeltje gaan zitten, word ik afgeleid door hetgeen ze draagt, de manier waarop ze zit en praat en hoe ze voortdurend opwindend en verleidend met haar oogjes knippert. Ik heb het soms echt moeilijk om te luisteren en zelfs te praten. Haar mooie gezichtje, fijne lach, blanke huid en mooi mondje, leiden me namelijk te veel af. Ik merk zelf op dat ik staar en dat geeft gelukkig de indruk dat ik aandachtig naar haar luister…

Ik beeld me in dat ik opeens rechtsta terwijl ze geschrokken naar me blijft kijken en zelfs luidop vraagt wat ik van plan ben. Ik zeg niets, maar stap kordaat naar haar terwijl ik m’n ogen niet van de hare
houd. Wanneer ik voor haar sta, grijp ik haar vast bij haar schouder, help haar recht te staan en zoen haar hartstochtelijk alsof m’n leven ervan afhangt…

Ze kust me passioneel terug en houdt daarbij m’n beide wangen stevig vast. In geen geval zou ze het toelaten te stoppen met kussen of weg te gaan. Ze wil me en dat windt me nog meer op. Wanneer ze uiteindelijk haar linkerhandje van m’n gezicht haalt en eerst over mijn borst streelt, onder mijn hemd terug een weg zoekt naar boven en stopt bij mijn rechtertepel, kan ik het niet meer aan. Dat zeg ik haar dan ook met een vraag: ‘wat doe je nu toch?’. Ik verwacht geen antwoord…

Met mijn rechterhand knijp ik eerst zachtjes en dan harder in haar spannende kontje. Ik trek haar eigenlijk op het tafeltje waar daarnet nog enkele glaasjes drank en mijn ijsthee stonden, maar die op een mirakuleuze manier verdwenen zijn. Ze trekt haar lange, blauwe kousen naar beneden, friemelt wat aan m’n broek en slaagt er tenslotte in op een vrij korte tijd m’n ritssluiting te openen. Moeiteloos glijd ik in haar. Ze kreunt daarbij heel zachtjes…

Wanneer ik in haar klaarkom, hoor ik luid en in stereo, de nederlandse groep The Scene. De stem van de zanger, Thé Lau, roept duidelijk en hard: ‘blauw, blauw, blauw, keer ik terug naar jou!!’. Het laatste wat ik over die zanger las was echter dat hij keelkanker kreeg, ik vraag me dus echt af wat er met hem is gebeurd en of het beter gaat? Zou het nu beter gaan met hem dan met mijn rotte MS? En u?

Adil Fraihi

 

614982_4130701984450_1525065206_o

