Ik vond mijn nichtje vroeger knap. Met haar lichtbruine haren, blanke huid en twinkelende oogjes, zou zij voor mij de ideale vrouw worden. Ik geloofde als kleine jongen immers in het huwelijk, maar wist toen natuurlijk niet beter. Bovendien had ik in die tijd zelfs nog nooit geleerd iemand van het andere geslacht anders te zien dan een mogelijke huwelijkspartner. Mijn ouders zijn nochtans allesbehalve conservatief of zo, maar ik wou dan gewoon met iedereen trouwen of zo…

Een tijdje terug zette ik het al op mijn pagina op de sociale netwerksite Facebook: het huwelijk is niet meer dan een ring! Hiermee toon ik niet alleen wat ik nu over het huwelijk denk en wat ik ervan vind, maar ook dat ik er niet voor terugdeins te laten zien, horen en lezen dat ik mijn mening herzag. Ook niet naar mijn zoontje toe en eigenlijk…euhm…weet hij meer dan ik toen ik zijn leeftijd had. Wanneer ik hem vertelde dat hij niet mag trouwen later, keek hij dan ook niet verbaasd of geschrokken…

In geen geval wil en kan ik hem echter verbieden uiteindelijk toch te doen waarvoor ik hem herhaaldelijk  waarschuwde, namelijk zich binden aan een vrouw op een manier die ik helemaal niet onderschrijf.  Hij doet dus wat hij wil, maar hij kan dan toch niet zeggen dat zijn vader hem niet verwittigde of zo. Bovendien was ik nooit getrouwd met z’n moeder! Is dat dan geen ‘goed’ voorbeeld?

Onlangs zei een vroegere collega van me dat ze m’n ex best mooi vind. Meteen vroeg ik haar dan of ze haar vorige week op tv zag toen ze meedeed met één of ander populair programma. Tot m’n verbazing vernam ik echter dat ze over de mama van mijn kind bezig was, een heel andere ‘ex’ dan diegene die deelnam aan het kookprogramma. Een huwelijk had zo’n misverstand waarschijnlijk niet kunnen verhinderen, denk ik dan. Trouwen doe je dus ook al niet om vergissingen uit de wereld te helpen

Toen ik een tijdje terug herhaaldelijk passioneel vrijde met een meisje dat net getrouwd was met een ander, kon er bovendien toch ook geen sprake zijn van een huwelijk dat meer is dan een ring? Nadat ze samen met mij orgasmes bereikte die haar deden schreeuwen als een duivelin die na lange tijd terug haar hel bezocht, keerde ze immers voldaan terug naar haar man. ‘Echtgenoot’ klinkt beter, niet? Het huwelijk is dus niet meer dan een fabeltje…

Mijn nichtje is trouwens ook niet getrouwd. Ik zag en sprak haar gisteren nog. Telefonisch weliswaar want ze woont in het noorden van Marokko en dat is best ver van me. We weten nog niet waar en wanneer, maar het staat al vast dat we gaan trouwen. Ik kijk uit naar onze huwelijksnacht! En u?

 

 

Adil Fraihi

 

 

 

 

 

 

