Ze straalde. Haar lachende ogen werden steeds duidelijker en groter wanneer ze haar zonnebril afnam en sierlijk naar me toe stapte. Eigenlijk flaneerde ze. Maar de diepe, aangename en uitnodigende decolleté intimideerde me toch. Ik heb nu eenmaal last van angststoornissen en een gebrek aan zelfvertrouwen. Toch besloot ik om haar zaterdag te ontmoeten…

We spraken af in een brasserie in Mechelen. Een locatie die ervoor zou moeten zorgen dat ik op mijn gemak zou moeten zijn omdat ik er als spijbelende student vaak zat, maar ik kreeg toch kriebels. Er was zelfs sprake van angst. Ik had schrik om terug de buitenwereld in te komen, op een terrasje te zitten en te moeten spreken tegen mensen. Een rendez-vous met een aantrekkelijke, blonde vrouw was vroeger haast evident, maar lijkt dan wel een moeilijke opgave…

Terwijl ze vlak voor me stond, keek ze me in de ogen en gaf vervolgens een kusje op m’n wang. Dan vroeg ze iets dat velen waarschijnlijk zou choqueren, maar het brak meteen het ijs en gaf me bizar genoeg onmiddellijk een rustgevend gevoel: ‘Mag ik aan je kontje komen?’. Voor ik een antwoord kon geven, drukte ze zich hard tegen mijn lichaam, haar beide handen gleden over mijn rug en ze kneep uiteindelijk in mijn door de zenuwen opgespannen achterste… Ik lachte…luid.

Er was zelfs een kleine glimlach op te merken bij de man die achter de toog stond en er eerst allesbehalve vriendelijk uitzag. Zijn norse blik wanneer ik een koele ijsthee vroeg, veranderde dan in iets aangenaams en vertrouwelijk. Ze deed dus ijs smelten, ijsbergen afbrokkelen en gletsjers wild stromen met één simpel gebaar: twee handen die ostentatief en zonder enige gène, knijpen in het kontje van een verlegen man, ik dus…

Toen we samen op het terras van de taverne zaten en ze smakelijk genoot van roomijs en warme chocolade, vertelde ik haar over mijn plannen om terug een modeshow te organiseren. Ik vroeg of ze me niet kon helpen met het zoeken en vinden van ontwerpers en kledingzaken. Daarom vroeg ik haar ook waar zij haar kleren koopt, ze ziet er immers stijlvol, elegant en tegelijkertijd ook best sexy uit in haar rode jurk. Ze vertelde me dan dat ze altijd naar een tweedehandswinkel gaat…

Trouwens, de afspraak eindigde met enkele zwoele en lange kussen in mijn wagen die zoals ik eigenlijk ook best op pensioen zou gaan. Meer nog, ik mocht zelfs aan haar linkerborst komen en ik zweer het: zo’n zachte tiet in m’n hand, dat was heel lang geleden. Ik heb dus genoten! En u?

 

Adil Fraihi

