Alsof ik echt niets beter te doen heb dan de politieke chaos in Egypte, Syrië of Tunesië te bespreken, vragen mensen me toch zowat dagelijks wat ik ervan denk. Mijn Arabische achtergrond en exotische naam zullen er wel voor iets tussen zitten. Ze maken het echt moeilijk om geen standpunt te hoeven innemen…

Bovendien spreek ik liever over mooie meisjes en ik begin te geloven dat ik dat uitstraal, maar ik vind dat niet zo erg. Wat me wel stoort is de tatoeage op m’n voorhoofd die iedereen blijkbaar kan lezen behalve ikzelf en verkeerdelijk zegt dat ik seks wil met gelijk wie! Fout dus, maar ik wijk weer af…

Tot m’n verbazing zie ik op sociale media overal statements verschijnen over moslimbroeders en de zogenaamde militaire staatsgreep in Egypte, aanslagen van islamitische rebellen in Damascus, enzovoort. Telkens ben ik verwonderd te zien dat geschiedenis ineens niet meer belangrijk is en conservatisme overal wint…

Daarom geef ik MIJN persoonlijke en zeer korte analyse: religieuze partijen steunen heb ik nog noooooooit gedaan en dat zal ik ook nooooooooooooooit doen, moslimbroeders of islamitische rebellen dus ook niet! Ik ben daar veel te menselijk voor…

Militairen die op dictators uit de jaren zestig lijken, daar heb ik het ook al niet voor!!!!! Trouwens, het verwijderen van een achterlijke regering die vanzelf geen stap opzij zet nadat miljoenen (!!!!!) mensen op straat demonstreren tegen het regime, is GEEN staatsgreep! Moet ik dat echt uitleggen, nee toch? Laat me dus aub gerust. Als eenvoudige jongen vraag ik immers helemaal niet veel: eten, drinken, goede seks, waardigheid en een meer dan behoorlijke gezondheidszorg. Ni dieu, ni maître en dus ook: ni Allah, ni mollah…

 

Adil Fraihi

