Zonder partij te hoeven en moeten kiezen, schreeuw ik het nu van de daken. Ik kan de ellende immers niet meer zien. Het is onmenselijk, buiten alle proportie en er dik over! Ik hoorde het al meerdere keren zeggen, maar actie was er desondanks nog nooit: Europa, de VS, de Russen en China mogen van mijn part allemaal Syrië aanvallen en daar dan orde op zaken stellen. Sorry, ze mogen niet, maar ze moeten…

Terwijl grapjassen -zoals ondergetekende- schrijven, dromen en fantaseren over orgasmes, slimme blondjes, buitenechtelijke relaties en moeders die ik wel eens wil…euhm…kussen, loopt het daar volledig uit de hand! Moorden is zowieso achterlijk, maar op de manier waarop het daar gebeurt, heb ik er al helemaal geen woorden voor. Hoog tijd voor een interventie dus…

Enerzijds zijn er genoeg bewijzen zijn dat de zogenaamde Arabische revoluties werden gekaapt door islamisten en eigenlijk niet meer zijn dan een serieuze stap achteruit. Anderzijds hebben de seculiere machthebbers daar, de hele boel laten rotten. Geen van beide partijen zijn dus in staat om normaal te doen, regeren en delegeren. Daarom, vraag, smeek en eis ik zelfs dat we de Arabische wereld opnieuw onderwerpen aan een soort van kolonisatie…

De grondstoffen daar zijn toch al in het bezit van Amerikaanse en Europese bedrijven, denk ik dan. Maar ik overdrijf om een punt te maken. Ik weet immers best dat zoiets niet kan. Het is niet alleen onmenselijk, maar het idee op zich is eigenlijk zo achterlijk als de moorden in Syrië, of toch niet…

Ik twijfel dus, maar weet wél zeker dat er iets moet gebeuren en liefst zo snel mogelijk! Waar ik ook zeker van ben is de stelling dat we véél meer de liefde moeten bedrijven en minder oorlog moeten voren. Ik ben geen hippie, maar toch: ‘Make love, not war!!!’ en doe het dan nog het liefst met goeroe Adil, desnoods uit medelijden. Ik heb immers MS, remember?

 

Adil Fraihi

