Om één of andere reden voel ik me al een paar dagen slecht. Hoewel m’n gemoed er zeker onder te lijden heeft, is het puur lichamelijk en niet mentaal of zo. Eerst dacht ik dat ik weer te fel was bij m’n kinesiste en daarom een soort lijfstraf kreeg, maar ik heb eerder last van een grieperig gevoel. Als man én ms-patient, sterf ik nu dus…

Het is zelfs zo erg dat ik niet in staat ben om m’n zoontje te gaan halen die in het verre Waals-Brabant woont. Hij woont in een mooie, groene en bosrijke omgeving aan het Zoniënwoud dat door achterlijke mensen als ‘buitenland’ zou moeten beschouwd worden. Ik noem het echter een prachtig stukje aan de taalgrens van België, niet meer en zeker niet minder…

Ik heb het trouwens over een harde kern nationalisten die liever gebarentaal spreken aan een Vlaams loket zoals in Menen maar…euhm…als het aan diezelfde mensen zou liggen, spraken ze daar nu toch Duits? Ik overdrijf graag om een punt te maken en iets duidelijk te stellen, ik weet het…

Omdat ik mensen graag help, zou ik trouwens willen voorstellen om eender welke taal overal in te ruilen voor de enige universele en dat is die van het lichaam. We moeten verdorie gewoon wat menselijker omgaan met elkaar door middel van simpele vriendschappelijke aanrakingen, knuffels, kussen (al dan niet met tong) en wilde vrijpartijen! Zou dat onze maatschappij en zelfs de hele wereld immers niet aangenamer maken? Maatschappijkritisch denken door het geven van antwoorden die herleid kunnen worden tot iets waarin iedereen zich kan terugvinden, namelijk seks. Ik zou als linkse populist dus een eigen partij moeten oprichten want ik denk dat ik de oplossing ken en heb op ALLE problemen. Maar ik ijl ongetwijfeld. En u?

 

Adil Fraihi

